למי חייג מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כדי לאשר בניה ביו"ש?

    ראש ממשלת ישראל הוחלף ב-20 לינואר ולא טעיתי, בטח בעניין השטחים.
    עמית דניאל No Comments on למי חייג מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כדי לאשר בניה ביו"ש?

    ראש עיריית ביתר-עילית, מאיר רובינשטיין, נשמע סוער במיוחד • על היעדר הפשרת בניה מספקת בשטחו: "בשורה מבזה והזויה" • על אפשרויות הבניה: "ביתר יכולה להיות עד בית שמש; אנחנו המענה של מצוקת הדירות החרדית" • וגם חושף: למי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל התקשר כדי להשיג אישורי בניה ביו"ש?

    מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    ראש ממשלת ישראל הוחלף ב-20 לינואר ולא טעיתי, בטח בעניין השטחים.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם כי רה"מ, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, אישרו 2,500 יח"ד לבניה בשטחי יהודה ושומרון. מעיון קצר ברשימה עלה כי החרדים הודרו בצורה יוצאת דופן וכי לבד מהערים ביתר ועמנואל שזכו למספר זעום של יח"ד, שלטענת רא"ע עמנואל, עזרא גרשי, אף מדובר בשיווק שני של היחידות שפורסמו כי הופשרו בשטח עמנואל, אף מועצה או עיר חרדית נוספת לא קיבלה אישורי בניה חדשים.

    רא"ע ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שוחח הבוקר ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ואמר "ברגע שהשר דרעי שמע שביתר לא נמצאת ברשימה, הוא כתב לי כי זו שערוריה, ברגע שסגן שר החינוך, מאיר פרוש, שמע הוא התקשר לשר הביטחון והבנתי שזה ישתנה לטובה. אני רוצה להודות להם שהרימו את הכפפה באופן מיידי כששמעו את הבשורה המבזה וההזויה הזו. ב"ה שיש לנו נציגים נאמנים אבל עדיין תמה על רה"מ ושרהב"ט שישבו על הרשימה ולא כללו את הציבור החרדי בצורה מכובדת. זו פאשלה וצריך לתקן אותה מיידית"

    רובינשטיין תהה שוב ונראה כי הוא סוער במיוחד "אני תוהה. רה"מ ושרהב"ט יושבים ומדברים על הקפאת בניה ואני שמח על כל בניה בארץ ישראל, בחברון, באלפי מנשה ובכל מקום, אם הציבור החרדי לא קיבל חלק יחסי, זו סטירת לחי מצד הממשלה. אין ספק שלא היה דבר כזה בעולם שלא לוקחים צרכים של חבר ועוגן מרכזי בקואליציה. אצל אולמרט, שרון וגם אצל ביבי, כשהחרדים היו באופוזיציה, ביתר היתה ברשימה" לדבריו "יש לנו כ-1,000 יח"ד זמינות. עד היום שמרנו על שקט מוחלט, כרגע בונים בגבעה C כ-218 יח"ד וה-218 רוצים עוד שכנים" הוסיף.

    "ישב באותו הזמן עם קונדוליסה רייס" | אהוד אולמרט
    אהוד אולמרט

    Noam Moskowitz/POOL

    רובינשטיין קבל על עצירת תכנונים רבים וחשף "הקפיאו לנו תכנונים. היה לנו תמיד תכנון זמין אבל הוועדה לתכנון ובניה עצרה הכל. המצב חמור כי הכל שייך למשרד השיכון, הכל שייך למינהל שום דבר לא לעירייה. צריך להאיץ את הליכי התכנון, יש לנו עתודות שאפשר להרחיב את ביתר עד בית שמש" לדבריו "ביתר עילת יכולה להיות המענה האמיתי לציבור החרדי".

    כשהתבקש רובינשטיין לחוות דעתו על משב הרוח הפוליטי, אמר "ראש ממשלת ישראל הוחלף ב-20 לינואר ולא טעיתי, בטח בעניין השטחים. עד ה-20 היה זה אובמה ועכשיו זה טראמפ. זו סיעתא דשמיא שאנשים בישראל עדיין לא מבינים. בעניין הבניה לא היתה שום פעולה של אישור תכנון ופעולה ללא אישור האמריקאים" חשף רובינשטיין.

    סיפור מרתק, החושף שיחה שהתקיימה בין מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט "הייתי עם אלי ישי ואריאל אטיאס, ראשי ש"ס אז, אצל מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. דיברתי בקודש פנימה שעוצרים את הבניה. אז עצרו גם בניה ללא שלד כולל בתי כנסת וישיבות. מרן הרים טלפון לאולמרט שישב באותו הזמן בדיוק עם קונדוליסה רייס, מזכירת המדינה של ארה"ב אז. באותה השיחה, עם אישור האמריקאים, אישרו 350 יח"ד בזכות השיחה של מרן ששוחח עם אולמרט בדיוק כשהיה עם רייס".

    על שלטון טראמפ, אמר "זו סיעתא דשמיא שהתחלף השלטון. אנו מקווים לטובה".

    "תומך בהרחבת ביתר" | בנימין נתניהו
    ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה על המלחמה בעוני צילום חיים צח / לע"מ photo by Haim Zach / GPO,

    חיים צח, לע''מ

    בתוך כך פורסם הבוקר כי שר הפנים, אריה דרעי, נפגש אמש עם רה״מ, בנימין נתניהו ודן אתו בתכנית ההפשרה האחרונה שפורסמה אתמול. השר דרעי הרחיב על האפלייה של הציבור החרדי בביתר עילית. רה״מ נתניהו אמר לשר דרעי כי הוא תומך בהחלטה להרחיב את העיר ביתר והנושא יתוקן ויאושר. נתניהו הדגיש כי הוא מכיר את מצוקת הציבור החרדי בנושא הדיור והוא ייתן הנחייה לגורמים המקצועיים לכלול גם את ביתר עילית בתכנית אישורי הבניה. עוד הדגיש נתניהו, כי אין בהחלטה אתמול שום דבר נגד הציבור החרדי אלא המלצה בלבד של הגורמים המקצועיים וכאמור בקרוב הוא יאפשר בצורה מאסיבית בנייה לחרדים".

    האזינו:



    0 תגובות